Матеріали до уроку


План – конспект уроку з фізичної культури

для учнів 9 класу з баскетболу.


Інвентар: баскетбольні м’ячі,свисток,секундомір.
Завдання уроку:
1. Повторити кидок м’яча в корзину після двох кроків.
2. Удосконалити ведення м’яча на місці і в русі .
3.Навчальна гра баскетбол.
Частина
уроку

        Зміст


Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки
Підго-
Товча
частина
12-14 хв.
1.Шикування в одну шеренгу,
рапорт,привітання.
2.Повідомлення завдань уроку,
інструктаж із правил техніки безпеки на уроках волейболу.
3.Вимірювання ЧСС.
4.Стройові вправи на місці: «право-руч», «ліво-руч», «кру-гом».
5. Наліво в обхід по залу - руш!


6.Різновиди ходьби:
-в.п. руки на пояс став, на носках - руш;
-в.п. руки за голову в замок, на п’ятках - руш;
-в.п. руки на пояс, на зовнішній стороні стопи - руш;
-в.п. те саме, перекатом із п’ятки на носок - руш;
-в.п. руки зігнуті в ліктьових суглобах,прискореною ходьбою - руш!

7.Різновиди бігу:

-біг звичайний ;
-приставними кроками лівим (правим)боком ;
-почергово лівим і правим боком ;
- біг спиною в перед в стійці захисника

8.Ходьба звичайна,вправи на відновлення дихання:
В.п.руки внизу.
1 - руки вгору, через сторони-глибокий вдих.
2 - руки вниз - видих.
3-4 - те саме.
9.Загальнорозвивальні вправи в русі:
а) В.п. руки в сторони,долонями до низу.
1 - стискання пальців рук в кулак.
2 - в.п.
3-4 - те саме.
б) В.п.- кисті рук «в замок» перед грудьми.
1-4 - колові рухи кистями в перед  і назад.
в) В.п.- права рука в гору.
1-2 –ривчасті  махи руками
3-4-зміна положення рук.
г)В.п.- руки перед грудьми,ліктями до низу.
1-4- колові рухи кистями рук досередини.
 5-8-те саме назовні.
д)В.п.- руки в сторони пальці рук стиснуті в кулак.
1-4-колові рухи передпліччя до середини.
5-8-те саме зовні.
е)В.п.- руки вниз.
1-4- колові рухи в плечовому суглобі  вперед.
5-8- те саме назад.
ж)В.п.руки вперед, долонями до середини.
1-оплекс у долоні за спиною.
2- те саме - попереду.
10. Перешикування учнів із колони по одному в коло.
11.Спеціальні вправи(розтяжка баскетболіста):
а).із тиском нахиляти голову в сторони.
б).одна рука пряма,друга підтримує її за лікоть.
в).зігнути руку в лікті та завести за голову.
г).широка стійка руки а «замок» тягнутись до стопи.
д).те саме,тягнутись до підлоги між ногами.
е).ноги навхрест ,нахилятися вперед і торкатися руками підлоги.
ж).випад із легким погойдуванням,нога що стоїть попереду зігнута у коліні під кутом 90 градусів.
д).погойдування на зовнішньому боці стопи.

12.Перевірка домашнього
завдання (згинання розгинання рук в упорі лежачи)













































Перевірити загальний вигляд учнів
Учні повинні чітко виконувати вимоги вчителя щодо виконання вправ
У нормі 80 – 90 уд/хв..
Чіткість та узгодженість
виконання

Ходьба у колону по одному, підбородкиприпідняті, зберігати дистанцію.

Зберігати поставу.

Лікті розведені на зовні.

Підбородки при підняті, плечі розправлені.



Слідкувати за диханням.




Слідкувати за диханням.
На вдох руки в сторони, на видох руки до середини.
Зміна через 2 кроки

Рухатись два рази вліво два вправо

Набути дистанцію 2 кроки








На кожний крок





Узгоджувати  із кроками



У власному темпі


Максимальна амплінтуда




Максимальна амплінтуда




Поступово збільшувати амплітуду рухів


За спиною руки тримати якнайвище


На місці кроком – руш.
Ліво -Руч.


Розтягування м’язів шийного відділу
Розтягування трицепсів і мязів плеча
Розтягування міжреберних мязів і плече
Розтягування мязів задньої поверні стегна,литко ножних мязів і попереку.

Розтягування задньої поверхні стегна.

Розтягування мязів паху.



Розминання гомілкостопного суглоба та бокових мязів гомілки

3-4 учні,обрані у випадковий спосіб

Основ-
на
частина

1.Повторити кидок м’яча в корзину після двох кроків :
- імітація подвійного кроку;
- з місця без ведення;
- на місці після ведення;

- після ведення м’яча;




2.Удосконалити ведення м’яча на місці і в русі:
- ведення мяча правою і лівою рукою із завдання на середині майданчика виконати 2-3 ведення;
- поперемінно правою і лівою рукою з обманними рухами;
- з опікою партнера
один учень виконує ведення другий у стійці захисника;
3.Навчальна гра баскетбол
















Вправу виконувати  між кутом і щитом
У стійці баскетболіста 2-3 удари
Мяч вести у повільному темпі з середини спортзалу





В одну сторону ведення правою вертаючись лівою рукою

Виконати повороти на місці,передачу і ведення
Учні змінюють одне одного


Виконувати кидки мяча піля двох кроків
Закю-чна
частина
1.Шикування
2.Біг,ходьба з вправами на відновлення дихання
3.Вправи на увагу

4. Вимірювання ЧСС


5.Підбиття підсумків уроку

6.Домашне завдання

7.Організований вихід із спортивного залу.


Темп повільний

Один свисток – зупинитися,
два – присісти.
У нормі до 100 уд/хв..


Відмітити найстаранніших учнів, виставлення оцінок
Стрибки через скакалку

У колону по одному

 План-конспект уроку з фізичної культури
для учнів 6 класу з волейболу

Інвентар: волейбольні м’ячі, свисток.
Завдання уроку:
1.Повторити прийом і передачу м’яча обома руками зверху.
2. Удосконалити нижню пряму подачу м’яча.
3.Розвивати стрибучість та швидкісно - силові якості засобами  
рухливих ігор.

Частина
уроку

        Зміст


Дозу-вання

Організаційно-методичні вказівки
Підго-
товча
12-14 хв.
1.Шикування в одну шеренгу,
рапорт,привітання.
2.Повідомлення завдань уроку,
інструктаж із правил техніки безпеки на уроках волейболу.
3.Вимірювання ЧСС.
4.Перевірка домашнього
Завдання (згинання розгинання рук в упорі лежачи)
5.Стройові вправи на місці: «право-руч», «ліво-руч», «кру-гом».
6. Наліво в обхід по залу - руш!


7.Різновиди ходьби:
-в.п. руки на пояс став, на носках - руш;
-в.п. руки за голову в замок, на п’ятках - руш;
-в.п. руки на пояс, на зовнішній стороні стопи - руш;
-в.п. те саме, перекатом із п’ятки на носок - руш;
-в.п. руки зігнуті в ліктьових суглобах,прискореною ходьбою - руш!

7.Різновиди бігу:

-біг звичайний (по зонах);
-приставнимикрокамилівим (правим)боком (по зонах);
-почергово лівим і правим боком (по зонах);
- біг звичайний, за звуковим сигналом виконати імітацію верхньої та нижньої прийом-передачі мяча:
дин свисток - зупинка стрибком,  імітація прийому-передачі м’яча  обома  руками зверху;
-два свистки - те саме, імітація прийому-передачі м’яча обома руками знизу.
-біг звичайний
8.Ходьба,вправи на відновлення дихання
9.Загальнорозвивальні вправи у русі:
а) Вихідне положення (В.П.)
- руки в сторони.Стискання та розтискання пальців в кулак;
б)В.П.- пальці «в замок». Колові рухи кистями в перед  і назад;
в)В.П.- те саме.1-4-«хвиля» ліворуч;5-8 праворуч;
г)В.П.- руки перед грудьми,лікті вниз у сторони.1-4- колові рухи кистями всередину; 5-8-те саме зовні;
д)В.П.- руки в сторони пальці в кулак.1-4-колові рухи руками в ліктях у середину;5-8-те саме зовні;
е)В.П.- руки вниз. 1-4-колові рухи руками вперед; 5-8- те саме назад;
ж)В.П.-руки вперед 1-оплекс у долоні за спиною; 2- те саме попереду
10.Рухлива гра «Перебий м’яч»









11.Вимірювання ЧСС





 30 с

 1 хв

 1 хв



1-2 хв






2-3хв










 1 хв

3,5хв.





















 4 хв
Перевірити загальний вигляд учнів
Учні повинні чітко виконувати вимоги вчителя щодо виконання вправ
У нормі 80 – 90 уд/хв..

3-4 учні,обрані у випадковий спосіб
Чіткість та узгодженість
виконання

Ходьба у колону по одному, підбородкиприпідняті, зберігати дистанцію.

Зберігатипоставу.

Лікті розведені на зовні.

Підбородки при підняті, плечі розправлені.



Слідкувати за диханням.




Слідкувати за диханням.
На вдох руки в сторони, на видох руки до середини.
Зміна через 2 кроки



Лікті внизу, пальці рук широко розставлені на рівні обличчя, ноги і руки випрямлються одночасно.
Ноги зігнуті, кисті рук в замок, ліктьові суглоби не згинати, одночасно випрямляти ноги і рук в плечовому суглобі.
Утримувати правильну поставу. Темп помірний
Набути дистанцію 2 кроки


На кожний крок

Узгоджувати  із кроками

У власному темпі

Максимальна амплінтуда



Максимальна амплінтуда



Поступово збільшувати амплітуду рухів

За спиною руки тримати якнайвище

Поєднати учнів у дві команди,кожна з яких отримує 5 мячів.За сигналом учителя обидві команди  одночасно починають однією рукою кидати м’ячі,намагаючись їх перекинути на сторону суперника. Перемагає команда, на стороні якої не залишиться м’ячів

Основ-
на

1.Повторити прийом і передачу обома руками зверху:
- безпосередній показ на мультимедії;
- імітація прийому та передачі;
- передачі м’яча над собою;
- підкидання м’яча над собою та передача партнерові;
- кидки м’яча вперед-вгору на партнера,який повертає м’яч звичайною передачею;
- після переміщення приставним кроком ліворуч (праворуч);

2.Гра «Мяч середньому»













3.Розучити нижню пряму подачу м’яча:
- показ на мультимедії;
- імітація удару по мячу;
- з три метрової лінії;
- з шести метрів;
- з місця подачі;
4.Гра «Піонер-бол»
10 хв












4 хв
Відстань 4-5 м.




Мяч кидати обома руками знизу
Партнер ловить м’яч зверху на пальці

Зміна партнерів відбувається за сигналом учителя

Учні поєднються в дві команди та утворюють коло.Гравці кожної команди отримують номери.Перші номери стають в центр кола.За сигналом учителя вони кидають м’яч обома руками по черзі кожному гравцеві своєї команди,а ті в свою чергу.повертають м’яч передачею зверху.Перемагає команда,яка першою завершить гру без порушень правил

Під час удару,вага тіла переноситься вперед на ліву ногу,після гравець учень якби тягнеться за м’ячем.
Зак-
лючна
1.Шикування
2.Вимірювання ЧСС
3.Біг,ходьба з вправами на відновлення дихання
4.Вправи на увагу


5.Підбиття підсумків уроку

6.Домашне завдання

7.Організоване залишення місця занять


У нормі – до 100 уд/хв
Темп повільний

Один свисток – зупинитися,
два – присісти.Учні які припустилися помилки,стають у кінець колони
Відмітити найстаранніших учнів.
Згинання та розгинання рук в опор лежачи на пальцях
У колону по одному








План – конспект
інноваційного уроку з фізичної культури

Модуль: Баскетбол
Змістовний модуль: Техніка ведення м’яча
Тема уроку: Елементи ігрової діяльності на уроці баскетболу

Дата проведення:

Місце проведення: спортивний зал

Інвентар: баскетбольні м’ячі, інвентар для рухливих естафет, магнітофон, мультимедійне обладнання.
Мета уроку: виховання правильного ставлення до свого здоровя, підвищення функціональних можливостей     учнів, активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.

Завдання уроку:
1.    Закріпити техніку ведення м’яча.
2.    Розвивати рухові навички під час виконання музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами.
3.    Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час виконання естафет.
4.    Виховувати відчуття колективізму, моральних та вольових якостей.
Тип уроку: повторення та закріплення.









Зміст уроку
Дозування
Організаційно-методичні вказівки
1. Підготовча частина. 12 хв.
1.
Організований захід у залу

Шикування  в  одну шеренгу

Повідомлення завдань уроку


Правила техніки безпеки



Вимірювання ЧСС за 10 сек.



30сек.

30сек.


1хв.



20сек.



Організувати учнів до уроку.




Техніка безпеки на уроках баскетболу


Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.

2.
1.Стройові вправи:
·        Повороти:
-         праворуч;
-         ліворуч;
-         кругом;
·        Перешикування з однієї  шеренги в три;





·         Перешикування з трьох шеренг в одну.

·         Перешикування в колону по одному.
2хв.

1р.
1р.
2р.

          1р.
          1р.

Слідкувати за чітким виконанням команд та вправ.
Повороти виконувати на п’яті та носку, руки вздовж тулуба.

Розрахунок «по 3».
2 номери – на місці; 1 номери – крок правою назад, лівою в сторону до ряду за 2 номером, приставити ногу; 3 номери – крок лівою вперед, правою в сторону до ряду перед 2 номером, приставити ногу.

Виконується у зворотному порядку

Дотримуватись рівняння та дистанції в строю
3.
2. Різновиди ходьби:
-  звичайним кроком;
-  на носках, м’яч угору;
-   на п’ятах, м’яч  за голову;
-  високим кроком, м’яч вперед;
3. Загальнорозвивальні вправи у русі:
     1. В.п. - мяч перед грудьми.
          1 - м’яч вперед;
          2 – В.п.
          3 – 4 – теж саме.
     2. В.п. - мяч  вгору.
          1 – 4 - пружинні рухи руками назад.
     3. В.п. - мяч вперед.
          1 - поворот тулуба в сторону крокуючої ноги;
          2 – теж в іншу сторону;
          3-4 - теж  саме.                                                                            
     4. В.п. – мяч  вгору.
          1 – нахил тулуба вліво;        
          2 – теж вправо.
          3-4 - повторити
     5. В.п. - мяч угору.
          Ходьба у напівприсіду.
     6. В.п. - м’яч за головою.
          Ходьба в присіді.
Ходьба, мяч внизу.
4. Стрибки:
- на двох, м’яч перед грудьми;
- зі зміною положення ніг, мяч:
1 – вперед;
2 – до грудей;
- «галоп» правим боком, м’яч перед грудьми;
- теж лівим боком.
5. Біг:
- звичайний, мяч перед грудьми;
- приставним кроком правим (лівим)боком  з веденням м’яча;
По діагоналі:
- з високим підніманням стегна, мяч вперед;
-  з закиданням гомілки, м’яч вперед;
- з винесенням прямих ніг вперед, м’яч вгору.
Ходьба. Вправи на відновлення дихання.

Перешикування в колону по чотири поворотом у русі.
6. Комплекс  музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами.
Вимірювання ЧСС за 10 сек.
      2 хв.
15 сек.
15 сек.
15 сек.
15 сек.

4р.



4р.

4р.



4р.


 
   10 сек.

    10сек
    

1 хв.
   10 сек.
10 сек.


10 сек.
10 сек.
2 хв.
    30 сек.
 30 сек.


20 сек.
20 сек.
20 сек.
10 сек.



4 хв.

Виконання рухів під музичний супровід
По ходу руху учні беруть мячі
Стежити за поставою учнів. Руки прямі
Лікті в сторони, коліна не згинати
Руки прямі. Торкатися колінами м’яча

Дотримуватись рівняння та дистанції під час руху


Руки не згинати та відводити назад максимально

Дотримуватись дистанції, поворот виконувати в сторону крокуючої ноги

Тримати руки прямими. Нахили виконувати в сторону крокуючої ноги з максимальною амплітудою

Спину тримати прямо. Додержуватися дистанції. Йти на носках.

Дотримуватися дистанції. Слідкувати за поставою


Відштовхуватися як найвище. Ноги тримати разом
Слідкувати за правильним диханням

Дотримуватись необхідного інтервалу

Виконувати в спокійному темпі, на носках, не зрізуючи кутів залу
Дотримуватися стійки баскетболіста

Колінами торкатися мяча
Руки прямі, дотримуватись дистанції
Ноги не згинати
Дихання повільне, дотримуватись дистанції та рівняння
За розміткою зали
Стежити за виконанням вчителя, слухати музику. Додаток №1
Зробити аналіз


Основна частина.   28 хв.
4.
Перешикування з колони по чотири в колону по два розділенням та злиттям
1 хв.

Від центру дві праві колони перешикуються в колону по одному пересуваючись направо, дві ліві – відповідно наліво. При зустрічі на протилежній стороні зали колони перешикуються в колону по два й розташовуються на розмітках
Поворотом направо, наліво відділення стають обличчям один до одного
5.
1. Виконання елементів баскетболу.
1. Повторення виконання стійки баскетболіста.








2. Закріплення техніки ведення м’яча:

-         набивання м’яча правою рукою;

-         набивання м’яча лівою рукою;

-         ведення м’яча по прямій в зустрічному русі кроком;
-         ведення мяча по прямій бігом зі зміною;

-         ведення мяча по колу, по прямій та змійкою




   10сек.








10 хв.

30 сек.

30 сек.

1 хв.

2 хв.

5 хв.

Изображение 114
Ноги зігнуті в колінах. Одна нога видвинута на півкроки вперед – вбік, тулуб трохи нахилен вперед. Дивитися прямо перед собою. Руки опустити донизу                                 
                                Изображение 013
Коли ведеш м’яч, штовхай його рухами кісті та пальців однієї руки вперед – вниз з такою силою, щоб м’яч відскочивши від підлоги, був на рівні руки
е3
 









6.
Перешикування для проведення естафет.
30 сек.

7.
2.  Виконання естафет
Ø    Естафета «Кращий баскетболіст»
Учні стоять в колоні по одному з баскетбольними мячами в руках. За командою «Руш!», перший учень починає виконувати ведення баскетбольного мяча. Коли він добіг до орієнтира, кладе мяч в сітку,  повертається  назад бігом, пересікає лінію старту, стає в кінці колони. Рух починає наступний учень.

3 хв.

 Естафета на закріплення навчального матеріалу – ведення м’яча


 
                      
Естафета «Мяч ».
Учні стоять в колоні по одному. Направляючий тримає великий мяч з ручкою.  За командою «Руш!», учень сідає на м’яч і починає рухатися вперед стрибками на мячі. Обстрибує орієнтир, повертається назад бігом, тримаючи мяч у руках, передає його наступному учню, сам стає в кінець команди. Перемагає команда, яка першою закінчить естафету
     



     30сек 





       4 хв.
Перед початком наступних естафет, учні відгадують загадки, в яких відповіді є назвою естафет







Дотримуватись правил техніки безпеки

                                                                    

Ø    Естафета «Лижники»
Учні стоять в колоні по одному. За командою «Руш!», перший учень одягає тапки і рухається однокроковим  поперемінним кроком, обходить орієнтир і повертається до команди. Передає естафету наступному учню.

         

Ø    Естафета «Хокеїсти»
Учні стоять в колоні по одному. За командою «Руш!», перший учень починає вести гімнастичною палкою гумове кільце, тримаючи її, як клюшку. Обводить орієнтир і, повертаючись назад, прокидає «шайбу» крізь  барєр – ворота, підхопдює кільце, передає естафету наступному гравцю.
Підведення підсумку естафет
     30сек






3 хв.






30сек






3хв









               




Не порушувати правила гри. Тапки одягати самостійно












Під час підсумку враховується і кількість влучних попадань по воротах



Виграє команда, яка дотримувалась правил техніки безпеки, практично без помилок виконувала завдання, працювала згуртовано та виграла більшу кількість естафет
Заключна частина. 5 хв.
8.
1. Шикування в шеренгу.
2. Вправи на відновлення дихання.
3. Вправи на увагу


4.Вимірювання ЧСС за 10 сек.
5. Підбиття підсумків уроку.
6. Домашнє завдання:
   - відпрацьовувати набивання мяча правою та лівою
    рукою на місці та в русі;
   - розробити комплекс музично – ритмічних вправ з
     гімнастичною палицею

 7. Організований вихід зі спортивного залу.

   
30 сек.
1 коло
      30 сек.


20 сек.
30 сек.
1 хв.
30 сек.





Зробити аналіз
Відзначити кращих учнів.










                                            Комплекс музично – ритмічних вправ з баскетбольними мячами.

1.  В.п. –мяч внизу. 1 – права зігнута на носок, мяч вперед; 2 – ліва зігнута на носок, мяч  вгору; 3 – права зігнута на носок мяч вперед; 4 – ліва зігнута на носок, мяч вниз.


F:\Винник\PIC_0672.JPG


2.  В. п. –мяч внизу. 1 – 2 – напівприсід, мяч вперед, піднятись на носки. 3 – 4 – в.п.
3.  В. п. -  мяч внизу. 1 – 4 – піднімаючись на носки, коловий рух руками вправо; 5 – 8 – теж вліво.
4.  В. п. – мяч внизу. 1 – 4 - стрибаючи на двох, поступово підняти мяч вгору, 5 – 8 –стрибаючи на двох поступово опустити мяч вниз;
5.  В. п. – мяч внизу. Стрибки зі зміною положення ніг. 1 – стрибаючи правою вперед, мяч вперед, 2 – стрибаючи лівою, мяч до грудей;  3 – 4 – повторити.
6.  В. п. – мяч вперед. Стрибки з поворотом тулуба. 1 – 4 – стрибаючи, мяч в сторону, протилежну повороту.  
7.  Ходьба на місці.  1 – 2 – м’яч повільно підняти вгору – вдих, 3 – 4 – м’яч повільно опустити вниз – видих.

8.  В. п. – стійка,  ноги нарізно, мяч внизу. 1 – нахил голови вперед, 2 – нахил голови назад; 3 – нахил голови вправо; 4– нахил голови вліво.


F:\Винник\PIC_0673.JPG  

                                                                        
 

9.  В. п. – стійка , ноги нарізно, мяч вперед. 1 – 2 – пружинний поворот тулуба праворуч, півприсід на лівій, мяч вперед; 3 – 4 – пружинний поворот тулуба ліворуч, півприсід на правій, мяч вперед.

F:\Винник\PIC_0674.JPG F:\Винник\PIC_0675.JPG
 


                                                          





10. В. п. – мяч за голову. 1 – 3 -  пружинні нахили прогнувшись; 4 – В. п.
11. В. п. – нахил прогнувшись, мяч вперед. 1 – 2 – пружинні рухи руками вгору, 3 – нахил зігнувшись, мяч завести за ноги; 4 – В. п.
             F:\Винник\PIC_0680.JPG                                          F:\Винник\PIC_0679.JPG
                                                       
12.  В. п. – широка стійка, ноги нарізно, нахил прогнувшись, мяч на підлозі в правій руці. 1 – 2 -  поворотом тулуба ліворуч, перекатити мяч в ліву, 3 – 4 – поворотом тулуба ліворуч, перекатити мяч в праву. («Млин»).
F:\Винник\PIC_0678.JPG
 









13.      В. п. – мяч за голову, лікті в сторони.  1 –нахил тулуба вліво в полуприсіді, ліктем лівої торкнутися коліна;
         2 – В. п. 3 –нахил тулуба вліво в полуприсіді, руки вгору; 4 – В. п.  5 – 8 – теж в іншу сторону.

14.      В. п. – стійка, ноги нарізно, мяч до грудей. 1 –мяч догори; 2 – нахил  прогнувшись;
3 – нахил зігнувшись, торкнутися мячем підлоги; 4 – В. п.


                                                        
15.      В. п. –мяч біля грудей. 1 – стрибок, руки вперед, 2 – В. п. 3 -4 – повторити.
16.   Біг на місці з закиданням гомілки та  набиванням мяча правою та  лівою руками  почерзі.
17.       Ходьба на місці.                                      





Немає коментарів:

Дописати коментар